Wednesday 14 March 2012

Untukmu Dirang....

Tatkala diri ini melihat si anak-anak kecil berlari di dalam keriangan... Gelak tawa mereka yang memecah kesunyian di waktu senja nan damai ini. Terbayang-bayang di pikiranku satu wajah yang sukar aku lupakan... Wajah yang comel yang begitu banyak terpampang dalam ruang akhbar beberapa hari ini...

Walaupun aku tahu, dia tidak pernah mengenaliku, memandang wajahku, dan aku tidak pernah mengenalinya, memandang wajahnya. Tetapi, disebabkan oleh bibit-bibit kemanusiaan dan kasih sayang, hati ini rasa pilu dan terkilan. Sebak, sedih dan tidak ketinggalan perasaan marah yang semakin mendatang. Aku yakin ini juga dirasai oleh ramai antara kita, yang masih bergelar manusia.

Persoalan yang patut kita timbulkan dalam kepala pemikiran kita. Mengapa?  Mengapa begitu kejam manusia di zaman ini . Di mana letaknya kasih sayang dan akal fikiranmu si pembunuh? Mengapa dia yang lemah ini kau jadikan mangsa? Mengapa? Mengapa kau begitu zalim?!!!!!!

Mungkin di saat kau menculiknya, dia mengeluarkan tangisan. Tangisan seorang insan yang tak terdaya. Kau tidak mempedulikan tangisannya, sehingga kau sanggup membunuh dan membakarnya!! Kau syaitan si pembunuh..!!! Semoga Allah membalas segala perbuatanmu yang kejam itu...

Kau biarkan mayatnya yang rentung itu di kawasan yang terbiar. Pikirkanlah tatkala itu naluri seorang ibu yang semakin tergugat. Melihat anaknya di perlakukan kejam yang tersangat kejam. Tangisan, kesedihan seorang ibu yang sukar digambarkan pada waktu itu. Hanya Allah yang tahu.

Bersabarlah si ibu, walaupun aku tahu ungkapan ini tetap tidak dapat menghilangkan kesedihanmu. Yakinlah, segalanya akan terjawab nanti.. Dan buatmu Nurul Nadirah Abdullah,, damailah kau disana.. Bergembiralah bersama ahli-ahli syurga... Kau insan yang terpilih, mendiami syurga Allah di saat kau masih kecil.,...

Ini sahaja yang dapat aku ungkapkan. Moga dengan nukilan yang tak seberapa ini, boleh memberi kita sama-sama manfaat.. Aku di sini berdoa moga-moga Keluarga Nurul Nadirah Abdullah tabah mengharungi dugaan ini. 

Wallahua'lam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...